Sobota 19 czerwca 2021 | Imieniny: Gerwazego, Protazego, Borzysława

Rejestracja Zaloguj się
golfkwidzyn
AVIVA - SPRAWDZAMY JAKOŚĆ KWIDZYŃSKIEGO POWIETRZA - KLIKNIJ TUTAJ

Puls Kwidzyna > O tym się mówi

SZKOŁA WIE LEPIEJ?

- Kto najbardziej cierpi na wojnie rozpętanej przez burmistrza? - Takie pytanie padło (tuż przed emisją reportażu z Kwidzyna) z ust Jacka Łęskiego prowadzącego program telewizyjnej Jedynki „Alarm!”. Opowieść o przedszkolnych problemach kwidzyniaków wyemitowana została 4 maja br. w najlepszym czasie antenowym i z przyczyn zrozumiałych cieszyła się dużym zainteresowaniem naszych mieszkańców.


Na macierzystej stronie interwencyjnego programu czytamy:

Kiedy krzywdzeni są ludzie, a urzędnicy żonglują ludzkim losem, gdy w sądach nie można znaleźć sprawiedliwości, wtedy do akcji wkraczają reporterzy „Alarmu!”.

Z takiego to powodu, na zaproszenie rodziców dzieci uczęszczających do przedszkoli, przybył redaktor Piotr Sułek. Ekipa telewizyjna przez dwa dni zbierała (na miejscu) informacje i dokonała wielu nagrań, z których powstał ostatecznie 8-minutowy reportaż. Przekaz był w nim jednoznaczny i wskazywał winnego całej tej sytuacji. Występujący w nagraniu burmistrz Andrzej Krzysztofiak był mało przekonywający w swoich racjach i sprawiał wrażenie podenerwowanego. Pod koniec reportażu Piotr Sułek zadał włodarzowi kluczowe pytanie dotyczące wybranej przez niego organizacji pożytku publicznego (chodzi oczywiście o Kwidzyńskie Stowarzyszenie Oświatowe).   

- Jakie doświadczenie ma w prowadzeniu przedszkoli?

- Szkoła wie czego oczekiwać od dzieci, które kończą naukę przedszkolną. Czego im brakuje, co należy wzmocnić – odpowiedział Andrzej Krzysztofiak.

I ta odpowiedź burmistrza mocno nas zaintrygowała, bo czy rzeczywiście jest to prawda obiektywna (?!). Bowiem przy takiej narracji Andrzeja Krzysztofiaka mamy do czynienia z wyraźną sugestią, iż przedszkola niepubliczne, jako placówki oświatowe niezbyt dobrze przygotowują swoich wychowanków do dalszego etapu edukacji i trzeba to poprawić.

 

Szukamy prawdy obiektywnej

W tym celu sięgamy po archiwalne już materiały opracowań dotyczących sprawdzenia stopnia opanowania podstaw programowych przedszkola przez dzieci siedmioletnie. Mamy do dyspozycji raporty sygnowane przez Fundację Oświata i Akademię Umiejętności Pedagogicznych, które w poszczególnych latach służyły jako najlepsze źródło wiedzy zrealizowanych badań.

Jakie wyrażono w nich wnioski i spostrzeżenia? Przede wszystkim zaznaczono, iż przeprowadzone badania wykazały wysoki poziom umiejętności dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Wyniki pokazały, że dzieci w naszym mieście w równym stopniu opanowały umiejętności polonistyczne i matematyczne. Najbardziej zwróciliśmy uwagę na jeden wniosek: „W większości kwidzyńskich przedszkoli potwierdza się teza, że im dłużej dziecko uczęszczało do przedszkola, tym lepsze otrzymało noty”. W żadnym z badań nie była podniesiona kwestia braków i ewentualnych wzmocnień w kwidzyńskiej edukacji przedszkolnej. Cóż zatem się stało, że burmistrz zaczął dostrzegać taki problem? Wszak jeszcze nie tak dawno, cyklicznie nagradzał dyrektorki przedszkoli niepublicznych i w żaden sposób nie deprecjonował efektów ich pracy.

Oceń artykuł
Autor: kasa | Niedziela 23 maja 2021 | 000 874
KWIDZYNIACY MAM PROGNOZA POGODY
Prawa autorskie 2010 - 2021 © Puls Kwidzyna | Projekt i wykonanie Studio Siedem