Wtorek 10 grudnia 2019 | Imieniny: Danieli, Julii, Eulalii

Rejestracja Zaloguj się
RADIO KWIDZYNIAKÓW
AVIVA - SPRAWDZAMY JAKOŚĆ KWIDZYŃSKIEGO POWIETRZA - KLIKNIJ TUTAJ

Gospodarka > Samorząd

LINIA MALBORK – GARDEJA ZAPEWNI DOBRE PODRÓŻE KOLEJĄ

- W Kwidzynie powstaje przejście podziemne między modernizowanymi peronami a dworcem, w Ryjewie nowy peron, a w Sztumie rozpoczęła się przebudowa stacji. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą rewitalizację linii kolejowej nr 207 od granicy województwa pomorskiego do Malborka. Dla pasażerów efektem prac będzie lepszy dostęp do kolei oraz szybszy dojazd do Grudziądza, Malborka i dalej do Trójmiasta. Projekt współfinansowany jest z RPO Województwa Pomorskiego – powiadamia nas zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.  

 

Na stacji Sztum przebudowę układu torowego poprzedza rozbiórka starych torów oraz rozjazdów. Dwa perony zastąpi nowy peron wyspowy w dogodniejszej lokalizacji, bliżej przejazdu na ul. Reja. Stacja będzie lepiej skomunikowana z centrum miasta. Nowy peron będzie dłuższy i wyższy, co ułatwi podróżnym korzystanie z pociągów. Zostanie wyposażony w wiaty, nowe oświetlenie oraz oznakowanie. Na peron będą prowadzić dwie pochylnie oraz przejścia przez tory, w tym dodatkowe od strony ul. Żeromskiego, zabezpieczone rogatkami i sygnalizacją świetlną. Zmiany zapewnia dogodne podróże w kierunku Kwidzyna, Grudziądza, Malborka i Trójmiasta. Na stacji Sztum będzie także nowa nastawnia.  

W Ryjewie postępuje budowa układu torowego, placu przydworcowego oraz peronu wyspowego, który zastąpi dwa dotychczasowe perony. Nowy obiekt będzie wyposażony w wiaty, nowe oświetlenie i oznakowanie. Na peron będą prowadzić dwie pochylnie dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Bezpieczne dojście do peronu będzie możliwe dzięki dwóm przejściom przez tory z rogatkami i sygnalizacją świetlną.  

Na stacji Kwidzyn wykonawca przebudowuje układ torowy oraz buduje nowe przejście podziemne, które połączy perony z dworcem. Obsługę pasażerów znacznie poprawią 3 windy na perony oraz plac przydworcowy. W Kwidzynie remontowane są też dwie zabytkowe wiaty peronowe. Zbudowana jest nowa nastawnia.

W ramach inwestycji na odcinku Malbork – Kwidzyn zakończono remont muru oporowego na stacji Kwidzyn. Wyremontowano most na Postolińskiej Strudze między Sztumem a Ryjewem, wymieniono konstrukcję wiaduktu nad linią kolejową w Malborku. Remontowane są pozostałe obiekty inżynieryjne. Trwają prace okołotorowe oraz układanie nowych torów na odcinku około 4 km.  

By była szybka podróż koleją do Trójmiasta i Grudziądza 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują 70 km torów między Malborkiem a granicą województwa. Po pracach poprawi się komfort obsługi pasażerów na 9 przystankach osobowych i stacjach - Kwidzyn, Sztum, Gardeja, Ryjewo, Brachlewo, Gościszewo, Sztumska Wieś, Sadlinki, Dziwno.

- Poziom bezpieczeństwa wzrośnie dzięki wymianie urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowie 120 obiektów inżynieryjnych i 36 przejazdów kolejowo-drogowych. Wszystkie przejazdy zostaną wyposażone w sygnalizację świetlną oraz nowe oświetlenie, dzięki czemu zwiększy się poziom bezpieczeństwa. Wymieniona zostanie również nawierzchnia na przejazdach i dojazdach do nich – informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Po zakończeniu inwestycji pociągi na trasie pojadą z maksymalną prędkością do 120 km/h (przed modernizacją 60-80 km/h), a czas przejazdu najszybszych pociągów między Malborkiem a Grudziądzem skróci się o kilkanaście 13 minut. Na podstawie oceny prac już zrealizowanych i pozostałych jeszcze do wykonania, planowany jest termin przywrócenia ruchu pociągów na odcinku Malbork - Kwidzyn w II połowie 2020 r.    

Z dalszej części komunikatu prasowego dowiadujemy się, że opóźnienie prac w stosunku do pierwotnego planu wynika m. in. z niedostatecznego zaangażowania wykonawcy oraz wydłużających się procedur związanych z uzyskiwaniem niezbędnych do realizacji decyzji i pozwoleń.  

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa - Malbork” o wartości 212 mln zł netto jest finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie ze środków UE wynosi blisko 85 proc.  


NASZ KOMENTARZ

Szkoda, że w przekazanej nam informacji prasowej nie podano, iż nie ruszyły żadne prace na odcinku Kwidzyn - Gardeja i do zrobienia są jeszcze stacje - Sadlinki oraz Gardeja. Roboty w Ryjewie trwają już prawie 2 lata, a stacja Sztum zakończona będzie (przy sprzyjających warunkach) za ok. 10 - 12 miesięcy. Trzeba się liczyć, że w przyszłym roku rozpocznie się przebudowa wiaduktu nad DK55 w Brachlewie, co potrwa kolejne 6 - 10 miesięcy. Tak czy inaczej, można założyć, że wcześniej niż w 2022 roku pociągi między Grudziądzem a Kwidzynem nie pojadą.

Oceń artykuł
Autor: oprac. eska | Sobota 16 listopada 2019 | 001 621
gapcio
21-11-2019, 10:15
IP: 91.232.175.244
Czyżby arykul sponsorowany, ale komentarz po spodem cosik wyjaśnia, bo w sumie to takie ble, ble, ble !
Rozkopano parę linii kolejowych w Polsce i czekamy !
Potem jeszcze Chełma Toruń Wschodni i jaby tak budowano te odcinki 150 lat temu to Cesarz by do pierdla budowniczych wsadził !
PROGNOZA POGODY KWIDZYNIACY MAM
Prawa autorskie 2010 - 2019 © Puls Kwidzyna | Projekt i wykonanie Studio Siedem