Środa 18 lipca 2018 | Imieniny: Erwina, Kamila, Wespazjana
22°C WIATR:
14ms
05:37 22:03

Rejestracja Zaloguj się
FLR
WIRTUALNA WYCIECZKA PO KWIDZYNIE - panoramiczne zdjęcia - KLIKNIJ TUTAJ

Gospodarka > Wolny rynek

ZMIENIA SIĘ STACJA W KWIDZYNIE

W dniu 15 marca uczestniczyliśmy w briefingu prasowym na stacji Kwidzyn zorganizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na temat ich inwestycji realizowanej w naszym regionie. Rozpoczęte prace wpisane są w projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa – Malbork”.

 

„Komfortowa obsługa pasażerów na stacji Kwidzyn dzięki budowie dwóch nowych peronów, nowego przejścia podziemnego i trzech wind, to jeden z elementów poprawy stanu infrastruktury na trasie Gardeja - Malbork. Wartość prac to 218,8 mln zł” - takie m.in. treści zostały przekazane lokalnym dziennikarzom. Jednak była też sposobność do zadawania pytań przedstawicielom spółki PLK a ich odpowiedzi nie zawsze były jednoznaczne (szczególnie dotyczące pełnej mobilności komunikacyjnej odcinka Grudziądz – Malbork, oraz brak działań w zakresie koordynacji niektórych wskaźników technicznych infrastruktury). Dla bardziej zainteresowanych tym tematem polecamy audycje „Radia Kwidzyniaków” z dnia 16 i 19 marca, które dostępne są na naszej oficjalnej stronie internetowej (www.pulskwidzyna.pl).

Trwają roboty na stacji Kwidzyn, gdzie rozebrano już dwa perony oraz większość torów i rozjazdów. Wykonawca zdemontował także zadaszenie wyjścia oraz poszycie wiat peronowych nad peronem nr 2. Poddane zostaną one teraz renowacji (pod okiem konserwatora zabytków). Wykonawca przygotowuje się już do budowy nowej konstrukcji peronu. Lepszy dostęp do pociągów zapewni budowa nowego przejścia podziemnego, która także zastąpi dotychczasową konstrukcję. Wygodny dostęp na perony zapewni montaż trzech wind.

Trwa już budowa dwóch nowych torów. Wybudowane na stacji zostały trzy nowe rozjazdy, czyli ważne elementy infrastruktury kolejowej, umożliwiające przejazd pociągów z jednego toru na drugi. Ponadto, na odcinku Gardeja - Ryjewo, wykonano specjalistycznym pociągiem PUN wymianę podkładów i szyn na odcinku o łącznej długości ok. 30 km.

 

Prace torowe

Trwają także przygotowania do przeprowadzenia zasadniczych prac torowych na odcinku od Gardei do Malborka. Wykonawca gromadzi materiały niezbędne do sprawnego wykonania remontu infrastruktury. Na place składowe zwieziono już 60 km szyn, 73 tys. podkładów betonowych oraz 150 tys. ton materiałów. Wszystko po to, by podczas zamknięcia toru, sprawnie przeprowadzić wymianę tych elementów infrastruktury. Rozpoczęcie tych robót zaplanowano na przełomie II i III kwartału 2018 roku.

 

A na stacjach i przystankach...

Komfortową podróż zapewni 9 odnowionych stacji i przystanków osobowych. Przebudowane zostaną perony na 5 stacjach: Gardeja, Sadlinki, Kwidzyn, Ryjewo, Sztum, a także 4 przystanki: Dziwno, Brachlewo, Sztumska Wieś, Gościszewo. Lepszą obsługę pasażerów zapewnią nowe wiaty z siedzeniami, nawierzchnia antypoślizgowa, funkcjonalne oświetlenie, informacja dla pasażerów oraz czytelne oznakowanie peronów. Wszystkie objęte pracami przystanki i stacje zapewnią dobrą obsługę osób niepełnosprawnych. Cykliści ucieszą się ze stojaków na rowery.

 

Bezpieczniej i szybciej

Na 56 km linii przebudowanych będzie 36 przejazdów kolejowo-drogowych. Kierowców dodatkowo ostrzegać będą czerwone światła sygnalizacji oraz rogatki. Sprawny ruch pociągów będzie możliwy dzięki remontowi łącznie 70 km torów (pomiędzy stacjami Gardeja i Malbork). Pociągi przyśpieszą do 120 km/h również dzięki przebudowie 126 obiektów inżynieryjnych, w tym 3 mostów  i 13 wiaduktów. Pozwoli to na szybsze podróże na odcinku Grudziądz - Malbork i skrócenie dotychczasowego czasu przejazdu o ok. 13 minut.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinek granica województwa – Malbork” dofinansowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa  Pomorskiego. Wartość prac te 218,8 mln zł. Dofinansowanie UE do całkowitej wartości projektu wynosi 180,5 mln zł. Zakończenie robót planowane jest jesienią 2019 roku.



Krajowy Program

To znacząca poprawa ruchu kolejowego w aglomeracjach, podniesienie standardu podróży na trasach regionalnych oraz polepszenie warunków dla przewozu towarów. Atrakcyjność kolei wzmocni spójna sieć kolejowa o wyższych prędkościach, zapewniających krótsze podróże we wszystkich regionach, w ruchu międzyregionalnym oraz konkurencyjne przewozy towarowe (m.in. łączące Śląsk z portami Trójmiasta, Szczecina i Świnoujścia).

Oceń artykuł
Autor: oprac. eska | Piątek 23 marca 2018 | 000 2640
KWIDZYNIACY MAM PROGNOZA POGODY
Prawa autorskie 2010 - 2018 © Puls Kwidzyna | Projekt i wykonanie Studio Siedem