Piątek 30 października 2020 | Imieniny: Zenobii, Przemysława, Edmunda

Rejestracja Zaloguj się
RADIO KWIDZYNIAKÓW
AVIVA - SPRAWDZAMY JAKOŚĆ KWIDZYŃSKIEGO POWIETRZA - KLIKNIJ TUTAJ

Zdrowie i uroda > Fitness

„OD AKTYWNOŚCI - DO ZDROWIA”

Każdy człowiek pragnie być zdrowy, na każdym kroku „ŻYCZYMY SOBIE ZDROWIA” – w potocznym znaczeniu chodzi o to, aby nie chorować i cieszyć się życiem do... przynajmniej „100 LAT”.


Czym jest ZDROWIE i od czego zależy?
Według WHO – Światowej Organizacji Zdrowia: „Zdrowie to pełen dobrostan fizyczny, psychiczny i społeczny, a nie wyłącznie brak choroby, bądź niedomagania”.
Prawidłowy rozwój i zdrowie człowieka zależy od:
Stylu życia - 50%
Genetyki - 20%
Środowiska - 20%
Opieki zdrowotnej – 10%
Jak widać na ZDROWIE największy wpływ ma STYL ŻYCIA, ponieważ aż w 50 proc. – w połączeniu ze zdrowiem określa się jako „Prozdrowotny styl życia”.
Promowanie zdrowego stylu życia  to edukacja sprzyjająca zdrowiu, kształtowanie zdrowych nawyków - poprzez aktywność ruchową oraz zdrowe odżywianie. Człowiek jest zaprogramowany na 120 lat, ale żeby przeżyć je w zdrowiu i pełnej sprawności musi pracować na ten stan całe życie:
- aktywnością ruchową
- odpowiednią  dietą - regularne, odpowiednie posiłki
- dostateczną ilością snu
- dostarczeniem odpowiednich ilości  świeżego powietrza
- optymalizacja stresu

„Ruch jest życiem - życie jest ruchem” - Alfred Senger
Z punktu widzenia fizjologii Aktywność Fizyczna to każda praca wykonana przez mięśnie szkieletowe, charakteryzująca się ponad spoczynkowym wydatkiem energetycznym. W praktyce może być realizowana poprzez różne formy rekreacji ruchowej (np. jazda rowerem, bieganie, pływanie, zajęcia fitness, siłownia i wiele innych).
Jest wiele dobrodziejstw wysiłku fizycznego: poprawa wyglądu, lepsze samopoczucie, dłużej utrzymana sprawność fizyczna. Najczęściej interesuje Nas wpływ regularnego wysiłku fizycznego na metabolizm czyli:
- poprawa poziomu związków tłuszczowych - zmniejsza ryzyko chorób serca
- redukuje zapotrzebowanie na insulinę - może zapobiec cukrzycy
- zmniejsza ilości tkanki tłuszczowej - zapobiega otyłości
- reguluje metabolizmu spoczynkowego - zwiększa tempo spalania kcal
- reguluje ciśnienie krwi

Zaczynamy od Głowy i z Głową
Jeśli podjęliśmy tą najważniejszą dla ŻYCIA decyzję, żeby zadbać o ZDROWIE i chcemy wybrać rodzaj Aktywności Fizycznej to należy wziąć pod uwagę:
- Rodzaj wysiłku fizycznego
- Dopasować intensywności
- Czas trwania i częstotliwość
- Aktualna kondycja i sprawność fizyczna
- Aktualnego stylu życia i wiek

Najlepiej jest skorzystać z fachowych porad trenera i pod jego kontrolą należy zaplanować naszą drogę do ZDROWIA i to z rozsądkiem.
BŁĘDY, które popełniamy stają się zagrożeniem dla naszego zdrowia !!!
- podejmowanie okazjonalne wysiłku fizycznego
- wysiłek niedostosowany do możliwości organizmu
- brak przerw między treningami
- brak rozgrzewki i wyciszenia
- nieodpowiedni sprzęt
- lekceważenie zasad bezpieczeństwa

Trener z doświadczeniem pomoże uniknąć kontuzji, zmotywuje do systematyczności, ułoży trening i  rozwieje wszelkie wątpliwości – czy warto być AKTYWNYM.
Podsumowując - rekreacja fizyczna jest podejmowana dobrowolnie i dla relaksu, kojarzy się z zabawą i rozrywką, a sport wiąże się z rywalizacją i współzawodnictwem. Chciałbym każdego zachęcić do aktywności fizycznej umiarkowanej. Najbezpieczniej zaczynać z fachowcem oraz rozsądnym programem ćwiczeń. Trener wyjaśni Wam jak dobrać odpowiednie ćwiczenia do swoich potrzeb i uzupełnić nimi codzienną zdrową dietę, żeby skutki były widoczne w postaci utraty zbędnych kilogramów i utrzymania zdrowej sylwetki.                                                                        

Trener Ireneusz Śmigelski

Fitness Magnum Kwidzyn ul. Chrobrego 1A

Tel. Recepcja 55 261 05 74   

Trener 693 706 799   

Dietetyk 609 24 54 54


Oceń artykuł
Autor: MAGNUM | Środa 17 września 2014 | 000 17274
MAM KWIDZYNIACY PROGNOZA POGODY
Prawa autorskie 2010 - 2020 © Puls Kwidzyna | Projekt i wykonanie Studio Siedem